så jävla irriterande

publicerat i Allmänt;
den här kommentaren fick jag av en av mina bloggläsaren.

KAMILLA :
Nej, mamma är ingen ålder men du är otroligt ung. Vill du inte leva livet innan du får barn? Man ångrar sig inte när den underbara kommer ut men du har INTE "lekt" av dig å kommer få rubbningar. Min bror fick barn vid 21års ålder å han är nu 27år å ÅNGRAR INTE sina barn men tycker det var VÄLDIGT tidigt å att han inte hann vara ung och göra saker. Å vet du verkligen hur man tar hand om ett barn?! Ett barn får aldrig ta handen av föräldrarna utan DU ska bestämma allt. Ujuj, du är alldeles för ung för detta..

mitt svar ;
 jag visste inte att man förstörde sitt liv genom att få barn ? varför skaffar man sig det då ? & varför har så många barn för då & varför finns jag? jag känner bara att de kommer förbättra mitt liv. och vad vet DU om jag har lekt av mig eller inte ? tänk om jag inte vill det ? jag kanske inte är den människan som dricker & festar varje helg. kommer jag få rubbningar? alltså herregud va folk dömer mig utan att ens känna mig på riktigt.  när jag såg de här börja jag skratta hur en människa kan skriva vad jag kommer att få & att det är alldeles fel ! DU VET INTE ENS HUR JAG ÄR? shit , vet folk som fått barn i 15-16 års ålder tom 13år har jag hört . men nej , det är ingen åldersgräns , du kanske inte har tänkt att man kanske vill ha ett barn för att få något underbart att leva för?

tack för mig !

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av jonna:

MEN HERREGUD! haha, " vet du hur man tar hand om ett barn ?" eh, vet man det bättre för att man är 40 ? näej . UUUUSCH vad irriterad jag blev nu :@

2:a kommentar, skriven , av Camilla:

fan va störd människa är det inte bättre o säga nått positivt till dig så du blir glad och vet att du kommer klara det här. Jag tror på dig bea iallafall!:)

3:e kommentar, skriven , av Anonym:

tack vad söta ni är. :)

4:e kommentar, skriven , av sanna janzon:

jamen shit vad irriterad jag blev när jag läste vad hon skrev till dig! Håller verkligen med Jonna! ens första barn e ju alltid ens första barn, ingen kan ju vet allting man lär sig med tiden ju. guuud va irriterande! Men stå på dig Bea du är den modigaste o starkaste person jag vet :-) <3

5:e kommentar, skriven , av Anonym:

ni tar åt er alldeles för mycket av all kritik. man kan inte ta förgivet att allt folk bara har positiva saker att komma med. du skriver din blogg officiellt så då får du räkna med negativa kommentarer också. och leva livet innebär inte att bara dricka och festa. du verkar ha missförstått grejen med att leva livet isåfall. lycka till!

6:e kommentar, skriven , av dannie:

varför ska man behöva räkna me negativa kommentarer ? dt e ganska onödigt o kommentera om man inte har nåt snällt o säga. tycker folk lägger sej i för mycket , dt e upp till en själv när o me vem man vill ha barn o om det känns rätt så är det klart att man ska behålla barnet! ja hade gjort precis samma sak. dessutom så är mamma ingen ålder, en 17åring kan bli en minst lika bra mamma som en 35åring !

7:e kommentar, skriven , av Bea:

tack dannie & jag håller med dig absolut!=)

8:e kommentar, skriven , av Paulina:

fan vad arg jag vart när jag läste den där kommentaren. vadå att du inte har lekt av dig? den enda som vet om man "lekt" av sig är en själv. ingen annan. & man känner själv om man är redo att skaffa barn, iaf vad jag tror. du kommer bli en jätte bra mamma bea, ta absolut inte åt dig av dom dumma kommentarerna du får. världen är full av iditoer. bara för att en person inte hade lekt av sig när han fick barn så betyder inte det att alla andra är likadana. det var allt för mig :D

9:e kommentar, skriven , av FeliCia (lilla svägerskan ; D):

Fan vad irriterade människor det finns ! vad vet hon om hur det är att ha barn ?(har hon själv barn kanske ?)
Bea du ska veta att jag kommer finnas där för dig ialla lägen . du ska veta att jag tycker jätte mkt om dig och att ett liv utan dig skulle va så jävla tomt ! 13/10 LANGTAR !!! älskar dig gumman <3
/ FeliCia [lilla svägerskan]

10:e kommentar, skriven , av Anonym:

vad söta ni är :) tack så mycket.

Kommentera inlägget här :