Nere från stallet

publicerat i Allmänt;

Har precis kommit ner från stallet har inte ridit för jag fick inte för Tobbe för att jag är tvungen & ta hand om Wiggo för han ska plugga & då tänkte jag " varför kom du inte hem på eftermiddagen & plugga då istället för att sitta & åka runt i stan? " Så idag har man ju inte fått göra något roligt direkt , tänkte då på ridningen. Men imorgon så är mamma ledig så vi skulle ut & rida på förmiddagen imorgon då skulle jag få hoppa , äntligen! :)
Nu så ska jag värma Wiggos mat ( den jag pumpade ut innan jag gick upp till stallet )
Nu ska jag kila ..

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

"jag var tvungen att ta wiggo" "idag har jag inte gjort något roligt" vet att du är skit glad för wiggo men ibland låter det lite som om du tröttnat på de:S vet att det förstås inte är så ta inte illa upp men det låter lite skumt när man läser sånt. tar du inte wiggo med glädje? är det inte roligast att umgås med wiggo?

2:a kommentar, skriven , av Bea:

Det där var nog den dummaste kommentaren jag någonsin fått. Klart som fan jag är glad över Wiggo men jag vill ju fortfarande hålla på med mina intressen & det kan jag göra. man ska ju inte sluta med allt bara för att man fått ett barn & Wiggo brukar alltid vara med mig men den här dagen så kunde han inte det.

3:e kommentar, skriven , av Christina:

Vadå "den dummaste kommentaren jag någonsin fått"? Jag reagerade precis likadant, inlägget är negativt riktat mot din son. Även om det inte var ditt syfte låter det ju faktiskt som att du prioriterar dina nöjen före honom. "Så idag har man ju inte fått göra något roligt direkt" - det man får vänja sig vid som mamma.

/Christina, också ung mamma

4:e kommentar, skriven , av lollo:

Håller med! Bland det dummaste jag sett. Såg det i ett annat inlägg med: Idag har jag tagit hand om wiggo. Vadå tagit hand om? Det låter som om du skulle vara barnvakt. Vet också jag att du säkert inte menar så, men du bör nog tänka på hur du skriver det och även på hur du skriver andra saker som: idag har jag inte gjort något roligt alls. Var glad att du har wiggo, jag vill inget annat än ha barn men det har inte funkat för mig än.
Klart du kan hålla på med dina intressen men i mycket mindre utsträckning. Här på bloggen låter det som att det är väldigt mycket häst. Tänk på din son. MAn får offra saker då man får barn.
Lycka till i framtiden!

5:e kommentar, skriven , av Eva:

Jag instämmer med de andra som har kommenterat. Inget illa menat, men det kan tas väääldigt fel.

6:e kommentar, skriven , av Caitlin:

OK, nu förstår jag inte riktigt. Så ni menar att BEA ska omformulera hela SIN blogg, för att NI ska gilla den, och höra DET, NI vill höra? Och som NI säger, livet är inte en dans på rosor, när man får barn, d blir lite tråkigt ibland, ja men dåså, ska inte BEA då få skriva om DET också? Ena sekunden, tkr folk att hon blottar sitt privatliv för mkt, och andra sekunden tkr folk hon ska skriva mer si, och mer så! Om NI nu oxå e unga mammor, så borde NI kanske skriva lite mer stöttande inlägg. NI vet väll själva hur DET, är att höra en massa skit från andra? Och JAG säger ännu en gång, d både Bea sagt, och andra som kommenterat bloggen! MAMMA ÄR INGEN ÅLDER!!!! Det finns dom som är 30, 40, 20 år som får barn, och inte ens kan ta hand om dom. Tro mig, ja känner folk med sådanna föräldrar. Bea är en bra mamma, och har en bra familj och pojkvän som stöttar henne. Och Wiggo e det bästa som hänt henne, men precis som andra mammor, så blir väll även hon trött ibland/ Till er alla som inte verkar ha någon Empati. Och till dig som skrev att d bara va små patetiska brudar som läser det här vill jag säga en sak! Det finns som sagt una tjejer som ÄR MKT SMARTARE ÄN VUXNA. Och ett tecken på att man är MOGEN och lite mer vuxen, är att man står för vad man säger. Man är inte anonym!! D va i a f bra av dom här ovan att d skrev sinna namn!

Kommentera inlägget här :