...

publicerat i Allmänt;

Har precis haft besök av Wiggos farmor & så kom Wiggos mormor snabbt & lämna lite potatis till oss som hon hade massor av hemma så ikväll blir det potatis & något :P har ingen fantasi när det gäller matlagning. kom gärna med tips!
Wiggo skriker lite nu, jag tror faktiskt han har ont i magen men jag ska höra imorgon när vi ska till BVC har skrivit upp några frågor som jag ska fråga annars kommer jag inte ihåg.
Wiggo har inte tagit nappen förut när vi gett honom den han har bara spottat ut den men nu så har vi fått napparna från Lundmyr som det står älskling på & den nappen tar han , konstigt. Eller så är det bara något som man fått för sig. Han har verkligen sug behov den lilla killen & man har ju inte lust att dra fram tuttarna varje gång han skriker & gapar. Ibland kan han börja gapa direkt efter han ätit & då provar jag ge honom bröstet men då vill han inte ha. hehe , han är klurig den där lilla killen :P man får försöka & prova sig fram.

ikväll så är det House & någon mer film på 6:an samtidigt  som jag vill se & T vill se House så får se vad vi kollar på . kanske sluta med att vi båda ligger blåslagna här på golvet , haha!  imorgon så kommer Bella min syster hit & ska vara här tillsammans med mig & Wiggo hon ska också följa med mig till BVC också.

Det är så roligt när folk skriver att jag klarar av det galant & är en bra mamma , man blir verkligen super duper glad! ;D tack tack så mycket .
jag har inte så mycket & skriva om ikväll så om ni vill så får ni ställa frågor som jag kan svara på här på bloggen.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av grisen:

Hej! Tycker du verkar fixa allt galant med din son. Är lite avundsjuk.=)

Tänkte ge dig ett recept på en fiskrätt med torsk. Jag hatar nästan fisk men denna maträtt är supergod. Hoppas du testar den någon gång vare sig du tycker om fisk eller inte.=)

Goda fisken!
1 BLOCK TORSK ca 400 gram
3-4 MSK MARGARIN
1 liten GUL LÖK
1 liten PURJOLÖK
3-4 MORÖTTER
SALT, PEPPAR
2 DL CREMÉ FRAICHE
1 TSK DRAGON
1 TSK KÖRVEL

1. Dela fisken i mindre bitar. Salta och peppra den.
2. Smält margarin i större kastrull.
3. Hacka löken och strimla purjolöken. Lägg i kastrullen.
4. Riv morötterna grovt och tillsätt dem.
5. Lägg fiskbitarna på grönsaksfräset.
6. Blanda cremé frachen med körvel och dragon.
7. Häll det över fisken, fördela jämt.
8. Låt puttra på svag värme med locket på tills fisken är klar.
9. Ta av locket när fisken är klar och låt puttra lite till så att såsen tjocknar lite.

Sen så kan man ha potatis eller ris till, spelar ingen roll. En sallad till är gott.

Hoppas du kommer tycka om det.=)

Lycka till med allt!
Kram!

2:a kommentar, skriven , av Syster:

Men Bea, jag höll ju kockskola för Tobbe ju, han kan fixa lasagne;P

3:e kommentar, skriven , av Anonym:

vad kul att du fått din son nu, han e väldigt söt.
Jag tror du är en väldigt bra mamma. Lycka till.

4:e kommentar, skriven , av Melinda:

Jag har ett bra recept på tonfisksås! Det är jättegott, och busenkelt! Fråga om receptet när du är på msn :)

5:e kommentar, skriven , av L:

Du verkar verkligen vara en superduper mamma, du har kommit in i mamma rollen jätte snabbt och verkar otroligt positiv, bra också att du skriver att han faktiskt skriker ibland för vissa skrive att deras barn är jätte snälla och aldrig skriker etc, vilket alla vet inte är sant. Wiggo verkar skit söt och go, ni verkar ha en jätte mysig familj, pusha T lite mer att städa annarts kan du ju säga till honom att han kan försöka ha nogon som suger och biter sönder bröstvårtorna;D

6:e kommentar, skriven , av Malin:

Grattis till Bebisen! Han är född på samma dag som jag också=)kram

7:e kommentar, skriven , av johanna g.:

Hah, tro det eller ej, men jag följer fortfarande alla uppdateringar.
Och jag tycker, som många andra att det går utmärkt för er. Verkligen jätteroligt :)

8:e kommentar, skriven , av C:

Vilket BVC går ni på? :)

9:e kommentar, skriven , av B:

I nyfors :)

Kommentera inlägget här :