Söndag

publicerat i Allmänt;

Då var det Söndag & ikväll så är det någon film på 4an kl 21.00 som ska vara rätt okej tydligen så får se om jag orkar vara uppe & kolla på den, somnade ju igår till The Wedding Date så kan ju inte svara på ifall den var bra eller inte men den verka bra det lilla jag såg.
Idag så har vi vart hos min mormor ätit god mat & fikat , kollat på TV lite sånt :) Vi åkte dit runt halv 12 & kom hem vid halv 6 så var där rätt länge & kul tycker jag de var att få träffa någon & prata med . annars så sitter man bara här i lägenheten & glor på TV eller sitter vid datorn. Ringde mamma nyss & hon sa att hon mådde bättre så jag hoppas de blir friska snart så jag får träffa dom. Om de var friska i helgen så skulle de köpa lax så skulle vi äta det , MUMS . I love it !   Imorgon är det måndag igen & då blir Wiggo 2 veckor , shit han blir så stor så snabbt .
men nu så ska jag gå & byta blöjan på honom sen ska han få i sig lite mat .

Har funderat på att köra med pump så att både jag & tobbe kan turas om, jag är så trött på att sitta uppe mitt i natten varje natt. är det någon som har livet mer erfarenhet om de? är de bättre eller ? jag har absolut ingen aning om de blir bättre eller sämre + att jag har så ont :/ Svara gärna om det är någon som vet. jag vet att ammning är de bästa för barnet men jag vet inte om jag orkar de för att de gör så pass ont & att tobbe kan hjälpa till också.

help help , please !

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av jonna:

åh, jag älskar lax jag också, vad super! då får vi bjuda er på laxmiddag när våran lille kommit, så han & wiggo får bekanta sig lite! :D

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Jag ammade aldirg som barn. Fick i nappflaska helatiden. Det funkade super.

3:e kommentar, skriven , av Marie:

jag ammar inte min son , utan han får tillägg . och det funkar hur bra som helst , sen jag gav upp ammningen började han dessutom sova bättre . :-)

4:e kommentar, skriven , av Frida:

Det är så roligt att läsa din blogg :D läser varje dag o går jämt in o kollar om du har uppdaterat :D
Och Wiggo är ju för sööt :) Mysigt med en liten sötnos :)

5:e kommentar, skriven , av C:

jag pumpade ut lite då och då till min son, men tyckte faktiskt det gjorde ondare eller det var iallafall obehagligt. men det där är ju olika från person till person. amningen gör alltid ont just då i början. jag kommer ihåg att jag hade jätte ont i brösten varje gång lillkillen skulle äta satt nästan och grät varje gång (då ibörjan) men efter mkt träning och olika metoder och så så vart det genast mkt bättre. :) ammade han tills han var 6,5månad.
du kan ju prova nån gång med att pumpa så din kille kan mata sonen då när du är så trött att du behöver sova ut lite. men ge han inte flaska för ofta bara (iallafall inte då om du vill amma han en längre tid) dom vänjer sig snabbt med flaskan och sen är den bättre än mammas tuttar. ;) hehe! flaskan går ju som sagt mkt lättare att få ut maten, så kör man med flaska för ofta är det lätt att dom struntar i att ta bröstet för att dom blir lite lata. hehe! då slipper dom ju "arbeta". men det där känner du bäst själv! lycka till. :)

6:e kommentar, skriven , av Jennie:

Jag ammade bara tiden på BB , sen dess har hon haft flaska, och det har alltid funkat jätte bra =D Kan bli lite hårdare i magen bara, men då finns det bifidus som vi hade & det jämnar ut det, om man tar en halv flaska bifidus om dagen eller en hel.. du kan ju prata med BVC om hur mkt . . Sen finns det ju olika tillägg men du märker ju vikket märke som är bäst för ditt barn ! vi hade semper för den andra fick hon JÄTTE ont i magen av.. Semper funkade, & gör det fortfarande som kvällsmat =D Lycka till ! Kram

7:e kommentar, skriven , av Linda:

Hej, du kan gå in på familjeliv.se annars och bli medlem, där kan man prata med andra mammor, många unga mammor där med :) massa forum att läsa. Men jag har hört att det inte är bara själva amningen som är bra utan det är att barnet får närhet, höra hjärtslag etc.

Kommentera inlägget här :