Hästarna ..

publicerat i Allmänt;
Jag tror det är många som undrar hur jag kom igång med min ridning eller hur allt starta ? Såhär börja det  :

När jag var 2 år så red jag" kvartar "  på Ekeby ridskola & min syster red då också så jag ville väl göra lite som henne :) Vid 5 års åldern så började jag på ridkola & red ridlektioner i Torshälla & jag red där tills jag var 10år då jag fick min första EGNA häst & det var Mirre  helt underbar liten häst . I början var hon helt omöjlig bara sprang & drog iväg med mig men efter träning , träning & träning så har hon blivit världens bästa häst . Vi tävlade små lätta klasser först & det gick bra sen kom vi upp i dom lite högre klasserna var på tävling nästan varje helg & jag kom alltid & då menar jag verkligen alltid hem med en rosett . Sen så starta klubben jag var medlem i ett lag så vi starta i allsvenskan div 3 först & där kom vi 4a  , sen så klättrade vi oss upp till div. 2 där vi vann hela skiten & inför omhoppningen i finalen trilla jag av mitt i ett hinder med hästen över mig så det var bara att åka upp till sjukhuset , men det var inge brutet som tur var .

Efter det så tävla jag lite granna men sen så tappade jag intresset slutade rida & var med kompisar ,festa osv. Sen så red jag lite då & då , sen så köpte vi Isabell för ungefär 3 år sen så köpte vi Isabell & jag har ridit henne ett antal gånger men aldrig kommit riktigt igång & det är NU jag verkligen vill komma ut på tävlingar & göra det jag gjorde innan jag var " ung & dum " .. Jag älskar att rida , tävla & jag vill göra det så nu är det bara att träna , träna det är verkligen det som gäller nu om jag ska komma upp i de klasserna igen!  MEN JAG SKA KLARA DET!  Nu så har vi 3 stycken hästar , Minor som vi fick när jag var 7år & han är en stor D-ponny , sen Mirre som jag fick när jag var 10år & hon är en liten C-ponny som jag får hjälp med nu av en annan tjej & så Den stora hästen Isabell som jag fick för 3år sen :)

   

Isabell , Mirre & Minor :)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jenny:

Menar du ekeby som ligger utanför helsingborg?

Kommentera inlägget här :