Mord i Torshälla !

publicerat i Allmänt;
Läste nyss på Eskilstuna kurirens hemsida att det skett ett mord i torshälla USCH & FY vad hemskt. Jag förstår inte vart världen ska ta vägen . För någon vecka sen så blev någon knivhuggen i nyfors också , usch jag vågar ju knappt gå ut längre .




image1081


Vid 14-tiden på söndagen kom det in ett larm till polisens ledningscentral i Eskilstuna om att det fanns en blödande man i en lägenhet på Riktargatan i Torshälla. När polis och ambulans anlände till platsen visade det sig att mannen hade avlidit. Allt tyder på att han dött på grund av yttre våld.


Polisen hittade ett antal personer i den aktuella lägenheten samt i bostadshusets trapphus. De har nu tagits in på förhör.
- De har befunnit sig i anslutning till lägenheten. Förhören pågår för fullt nu på söndagen, säger Svante Melin, kriminalkommissarie vid Eskilstunapolisen.

Enligt honom var det fem personer - både män och kvinnor - som togs med på förhör. Av dem har tre stycken nu släppts på fri fot.

Svante Melin vill inte gå in på vilka de två personer är som inte försatts på fri fot, och i nuläget menar han att polisen inte har någon misstänkt för dådet.

Han vill inte heller gå in på hur den avlidne bragts om livet.
- Det handlar om yttre våld, mer vill jag inte säga, säger Svante Melin.

Men ni rubricerar händelsen som mord?
- Ja, det gör vi.

På vilket sätt skulle det här i så fall handla om en överlagd gärning?
- Det vill jag inte gå in på.

För tillfället har det aktuella bostadshuset spärrats av och polisens tekniker undersöker brottsplatsen. Man har dessutom genomfört spaningar i närområdet - bland annat med hjälp av hund.
- Det har varit ett riktigt pådrag här, säger en person som bor granne till det aktuella bostadshuset.
- Det är konstigt att vår hund inte har reagerat och märkt något, säger en annan granne.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av camillalyktberg:

Va hemskt :O vad har det blivit av eskilstuna egentligen.

2:a kommentar, skriven , av jonna a.k.a luddes mamma:

PÅ MIN GATA!!!! :/

3:e kommentar, skriven , av Emma Sternrot:

Fy vad hemskt. jag bor i torshälla, har inte hört någe om händelsen förns nu =/

4:e kommentar, skriven , av jonna a.k.a luddes mamma:

Bea! Nu vill vi inte bo kvar här, det är alldeles för ruskigt. Vi tänkte leta efter en trea inne i stan, och jag tänkte höra om dina föräldrar har nån trea? :)

5:e kommentar, skriven , av jonna a.k.a luddes mamma:

Ja! Magnus har börjat fundera på köplägenhet så vi får se hur det blir! :)

6:e kommentar, skriven , av Fina:

Det var en släkting till mig.. :( det är så hemskt! usch..

Kommentera inlägget här :