försäkringskassansfiende.

publicerat i Allmänt;
usch, vad jag hatar försäkringskassan dom är så jävla dumma i huvudet & jag är så jävla arg... ursäkta ordspråket.
Men jag skickade in mitt bostadsbidrag i mars & jag har ringt en gång & frågat vart det har tagit vägen & de sa att de höll på att " utreda " det . Sen nu ringde jag igen.

Jag: - tänkte fråga lite om mitt bostadsbidrag, ringt en gång tidigare men det verkar inte hända så mycket.
tanten: - nej det tar ju upp till 8-9 veckor så du får väl det i slutet av maj eller början av juni .
jag: - och ni skyndar inte ens på när jag ringer & klagar eller att det är kris?
tanten: - nej de gör vi inte.
jag : - nejdå är ni ju inte till så mycket hjälp..

åh, vad sur jag blir ! så jävla sega , man måste ju fan vara ute ett år innan man ska ha något ifrån försäkringskassan om man nu ska få det i tid ... .

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Louise - [ Mamma till Eddie ]:

känner igen det dära.. ingen idé att hoppas på saker när det gäller dom! :S

2:a kommentar, skriven , av Therèse:

Jag känner igen mig i det där, jag sökte bostadsbidrag i slutet av januari och fick beslutet häromdagen. Det tar lång tid men det är nog inte så konstigt, när man kommer in på försäkringskassan så tror man tamme fan att man kommit till flykting förläggningen i Flen. Skämt och sido, det är trist att det ska ta så himla lång tid men du blir säkerligen glad när du får dina returaktiva pengar sen ;)

3:e kommentar, skriven , av malin:

känner också igen det där. sökte i januari och fick pengarna i april. skit drygt & vänta/: fast man blev ju glad när man fick sina returaktiva pengar :)

Kommentera inlägget här :