svar till nathalie

publicerat i Allmänt;
alldeles rätt! hittade din blogg när jag titta runt lite. jag är 20 år. jag & min pojkvän är så sugen på en liten bebis. men vi har hela tiden sagt att vi vill vänta tills vi har en stabil ekonomi, m,m. men nu till min fråga, vad får man för pengar när man får barn? skulle vi klara oss med en bebis även fast ingen av oss har något jobb? vi vill ju vänta, men ändå inte. men jag är så rädd för det ekonomiska. verkligen tacksam för svar. kram nathalie

svar : - Bor ni i lägenhet så kan ni ju få bostadsbridag och då betalar dom ca hälften av eran hyra ( de gör dom för mig ) sedan får ni ju föräldrarpenning till en början då du är mamma ledig i ett år . Sedan får ni ju barnbidrag ( vilket jag inte anväder mig utav utan läggs in på wiggos konto direkt ) och så kan ni ju ansköka om socialbidrag om ni känner för det .. :)

så mycket jag om det .

Kommentera inlägget här :