unga mammor

publicerat i Allmänt;

unga mödrar!

  

varför skulle unga mammor vara sämre än andra?


Jag är en ung och väldigt stolt mamma och jag blir så irriterad på folk som tänker negativt om unga mammor. Jag tänkte själv när jag blev gravid att jag var alldeles för ung och hur skulle jag klara mig ingen utbildning , ingen ekonomi , ingenting! Jag hade själv sagt till mig själv att jag inte skulle skaffa mig några barn i för tidig ålder för att jag ville jobba först men se 16 år & gravid.

Jag kan säga att jag mognade väldigt mycket under dom månaderna jag gick med mitt barn i magen och man började verkligen tänka på vad som var mest värt. Slösa eller spara pengar till ditt nykomna barn? självklart valde jag att spara pengar & jobba. När Wiggo kom så blev mitt liv helt annorlunda , jag blev mer ansvarsfull , tänkte mer på framtiden , började sommarjobba som jag aldrig gjort förut , jag satsade mer på skolan eftersom jag faktiskt har ett barn att tänka på så måste jag ju få ett betyg & söka jobb direkt efter!

Nu så bor jag i en tvåa tillsammans med Wiggo och jag är en ensamstående ung mamma och det funkar utmärkt. Pappan finns knappt i hans liv & det är inte mitt fel utan det var hans val. Huvudsaken är att jag tar mitt ansvar och att jag ger den kärlek och trygghet wiggo behöver.


Varför skulle en 17-18 årig mamma vara sämre än en 25-30 årig mamma?

Vi kan ge precis samma kärlek och trygghet som en 25 årig mamma och visst vi kanske inte alls har samma erfarenheter men man lär sig under tiden. Ekonomin kanske är den samma som en 25årig jobbande mamma men vi klarar oss ,allt handlar inte om pengar och har man ekonomin till att klara av sig själv och ett barn så tveka aldrig, jag trodde aldrig att jag skulle klara mig med ekonomin men jag får till och med pengar över ibland , se där! Man kanske inte är lika mogen som en 25årig mamma, men som jag sa tidigare så mognar man mer & mer med tiden bara då man har barnet i magen.


Man är ingen dålig mamma bara för att man är ung vi kan ge precis samma kärlek och trygghet för ett barn som en 25årig mamma kan, jag tror till och med att vi har mer ork och det är väl alltid positivt eller hur? Nej dom som tror att man är en dålig mamma för att man är ung har dom fått allt om bakfoten vi kan vi också .


( detta var min svenska argumenterande uppsats eller det ska bli , men låter det ens bra?)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sofia:

jag tycker den låter bra! =)

2:a kommentar, skriven , av Ulrika Jansson:

Det lät jättebra. För jag tycker precis som dig!

3:e kommentar, skriven , av ida sahlberg:

det lät skit bra bea<3

4:e kommentar, skriven , av Nathalie:

Jag tycker det lät riktigt bra:) Det är bra att du tog något så personligt, så att du verkligen tycker till starkt om ämnet. Är det svenska C du har?

5:e kommentar, skriven , av Anonym:

Skriv gärna om hur det gick, blir ju nyfiken på om idén min va bra eller dålig;)

Kommentera inlägget här :