Konversation.

publicerat i Allmänt;
Wiggo och hans mormor hade ett ganska roligt samtal imorse, som mamma berättade för mig.

Wiggo ; mormor? nästa gång mamma fyller år då ska jag köpa en racerbil till henne.
Mormor : Jaså, men Wiggo dom kostar jätte mycket pengar.
Wiggo : ja men jag har pengar.

Efter en stund.

Wiggo : mormor? vart köper man målarfärg?
mormor : Vad ska du ha det till ? Man köper det i en affär i stan.
Wiggo : men jag måste ju måla mammasbil i orange, rosa, lila. osv.
Mormor : Okej.

Efter en stund.

Wiggo: men mormor vart köper man en bil?
Mormor : I en bilaffär som finns i stan, jag visa dig någon dag.

Efter en stund.
Wiggo : Mormor, jag tror jag ska köpa hårfärg till mamma istället, det tycker hon ju om. Då kommer hon säga Åh, vad du är snäll mina fina kille.

Haha, åh jag bara älskar min fina son.

Kommentera inlägget här :