Flaskor.

publicerat i Allmänt;

Är det jag som är knäpp eller är det så att man måste koka nappflaskorna efter varje gång Wiggo ätit ? Det tycker jag nästan inte att man ska behöva stå & göra. Jag kokar alltid hans flaska efter han ätit på kvällen han äter ju bara ur flaska på kvällarna när han får lite ersättning också . Jag har hört att man ska göra det men tycker de låter lite skumt .. Och det blir ju så jobbigt eftersom Wiggo äter bara ifrån en speciell flaska.

Någon som har lite koll på sånt där ?

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av jonna:

jag diskar efter varje gång han ätit men kokar bara en gång om dan :)

2:a kommentar, skriven , av Bea:

Okej, då ska jag inte stå & koka den där jäkla flaskan hela tiden :P haha!

3:e kommentar, skriven , av Sari..:

nej du behöver inte koka flaskan varje gång han har ätit... inte ens en gång om dan. Koka när du själv känner att det är dax. Ha inge hysteri över att allt ska vara så jävla sterillt!.. Tro mig bebisar klarar mer än vad man tror. Däremot om du ska ge han bara vatten, så ska det vara kokt avsvalnat vatten, hans första 5-6 månader. Vi har så mycket "skit" i vårat kranvatten.. O jag vill passa på o säga att du gör ett bra jobb med Wiggo, du är en bra mamma.. / Sari

4:e kommentar, skriven , av Maria:

jag diskar ur dom & ev kör i diskmaskin. Vem orkar att koka varje dag? Tiden har man ju knappast heller :P
Diska ur dom efter Wiggo har ätit så blir det bra :)
Gott nytt år! ps, din blogg är så bra, läser varje dag! ds /Maria med Elin på 16 mån.

5:e kommentar, skriven , av Bea:

åh, tacktack :) Nu vet man lite mer här , haha alltid bra med att få svar på frågor!

Sari : - Tack , jag blir så glad :D

Maria; - gott nytt år på er med ( din dotter & du ) :)

6:e kommentar, skriven , av karolina:

jag kokar dem när jag har köpt dem sen så kastar jag dem efter två månader & köper nya...

7:e kommentar, skriven , av jonna:

haha då fick ju jag också lite svar, jag slipper koka luddes varje dag! ;)

8:e kommentar, skriven , av Anonym:

Man diskar inte nappflaskor i diskmaskinen! De kan ju fastna diskmedel i flaskan osv. Kokar gör man när man köpt nytt o sen om man ser att de kanske behövs! =)

Kommentera inlägget här :