Go'morgon Go' morgon ;D

publicerat i Allmänt;

mår rätt okej efter en tuff natt . Wiggo har vart väldigt ledsen & jag tror det är för att han inte rapar så bra efter han ätit. stackarn :/  har precis ätit frukost ,fixat mig & ska snart ta lille plutten för att han ska äta T ska väl till tandläkarn snart & jag har sagt åt honom & gå upp men han lyssnar inte så han får skylla sig själv ifall han får stressa sen. Jag är väl inte mamma åt två personer ? icke  ..  prata med mamma för ett tag sen hon skulle ned till banken sen & fixa nåt så vi ska ta en promenad dit tillsammans & wiggo hänger på ;)

fick lite tips igår om hur jag skulle göra att de finns nappar & sånt som man sätter på bröstet & jag har provat de på BB men de funka inte , den trilla av hela tiden & Wiggo fick inte tag i den för att den var alldeles för stor & de sa att de inte finns i mindre :/ de tyckte jag var lite dåligt faktiskt.   jag ska prova & prova mig fram vill ju inte sluta amma helt för jag vet att de är bra honom & mig. ska till BVC imorgon så ska fråga lite då & så ska jag fråga vad jag ska göra åt hans dåliga rapande & hans små magknip om nätterna. Svar på dom frågorna får jag imorgon :)

nu ska jag gå & väcka mina 2 bebisar . ( T också räknas då) . ;)
skriver mer sen .

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nina:

Det finns minifom droppar som du köper på apoteket, som du kan ge honom. Man ger honom 10 droppar på sked då strax innan varje måltid. Dom dropparna gör så att luftbubblorna i magen försvinner så han inte får dom dära magknipen :) dom funkade jätte bra på kyle iaf:D

2:a kommentar, skriven , av emelie:

du kan juh pumpa ut och ge han det gjorde jag

3:e kommentar, skriven , av Marie:

du kan även massera magen på han ...

4:e kommentar, skriven , av Anonym:

Det finns en jätte bra metod mot bröstvårtor som gör ont. Det finns något som heter"snäckor" på BB som du kan få låna av dom. Dem är väldigt effektiva på de sättet att varje gång du ammat klart din son tar du de 2 snäckorna, fyller dom med lite av din bröst mjölk, tar snäckorna och sätter dom som ett "lock" på bröstvårorna och sätter på bh:n och har så tills nästa gång du ska amma. Det är något i snäckorna som gör att infektioner minskar och du får inte ont! Ett litet tips, fråga din barnmorska om dom snäckorna!
Lycka till :)

5:e kommentar, skriven , av B:

tack så mycket för alla tips , ska försöka så gott jag kan :)

6:e kommentar, skriven , av Anonym:

fattar inte varför man ska amma. du är duktig iaf. slutade efter 1 månad. lillan var ju lika liten som din så det var bara jobbigt + att hon faktiskt föredrog flaskan och jag med för nu kan jag göra vad jag vill utan att behöva tänka på ammning. fast om man mår bra av det är det ju lugnt men jag hatade det. kände mig låst av det.

7:e kommentar, skriven , av B:

Eftersom inte du ammar , pumpar du ut då eller har du tillägg? jag vill ju amma inte bara för att amma utan det är ju bra för barnet man ger ju trygghet , kärlek & närhet samtidigt.

Kommentera inlägget här :