Måndag kväll.

publicerat i Allmänt;

Vid kl 5 ringde mamma mig & sa att hon skulle hämta bilen som vart inne på "lagning" så hon gick förbi här & sen gick vi tillsammans & hämtade bilen , tog en promenad tillsammans :) skönt att få träffa henne. hoppas bara att resten av familjen blir friska så jag får träffa dom. aja, efter vi hämtat bilen åkte vi & handla mat på gamla Rimi .  
Sen skjutsa hon mig hem & så åkte hon själv hem till Ärla. Hoppas jag får träffa dom i helgen då skulle vi äta Lax till förrätt & grilla kött efter tyckte pappa & det är ju riktigt mums älskar det & T blev glad när jag berätta ,haha!
Imorgon så ska T till tandläkarn kl 11.30 så jag & Wiggo blir ensamma hemma ett tag & då ska vi ha det mysigt , hihi ! Och på Onsdag så ska vi iväg till BVC & kolla ifall han fått upp & växt lite mer , T går i skolan då också så jag ska gå dit själv eller så skulle mamma följa med mig om hon är helt frisk hon har ju inte träffat lille plutten sen förra helgen & ledsna är dom där hemma för att de inte kunnat hälsa på eller för att vi inte kunnat göra det. :(  shit vad de växer snabbt. Snart så kan han väl gå också , hehe !
Bella (syster)  skulle komma in till stan i slutet av veckan så jag & hon kunde hitta på något , gå på stan eller vad som helst & självklart så följer ju Wiggo med.  Vi får se hur veckan kommer se ut så svårt att bestämma något eftersom det är så mycket just nu tycker jag & jag sa ju att jag skulle försöka komma till skolan nån dag också men de får jag ju se om jag hinner ska försöka iaf måste lämna in lite papper & sånt. 

Nu så ska jag gå & göra mig lite sängklar så att jag kan gå & lägga mig snart för om 3 timmar så ska Wiggo upp igen & äta. Jag känner verkligen för att skaffa mig en pump så T kan hjälpa mig om nätterna att mata honom så vi kan turas om, men bara på nätterna för på dagarna så kan jag gärna amma honom men ont gör de som tusan börjar nästan gråta varje gång jag tar honom till bröstet. :/  jag ska väl ringa & höra med någon som kan det där på "riktigt". Aja , nu så ska jag sluta skriva blev lite mycket & jag återkommer imorgon. God natt :)

all my love

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av hannah:

Det kan va så att han tar fel tag om tutten. Jag kommer ihåg att Colin också va så. han hade lixom för lite mun för att få in hela :P
Om du tar tag i ett picettgrepp, alltså tar hela vårtgården mellan tummen och pekfingret och trycker ihop den, oså stoppar du in den i munnen när han ska amma. Då får han in HELA i munnen och de blir mycket lättare att amma honom.
Jag fick hålla på så jättelänge tills Colin verkligen lärde sig att suga tag.

Annars kan du köpa nått amningsskydd i plast på Apoteket som ska hjälpa dig så att de inte gär lika ont.
Du får inte ge upp bara o sluta amma, det bli bättre med tiden :)
Lycka till!

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

finns salvor och bröstskydd , ungefär som nappar. fråga barnmorskan om hjälp. det är väldigt vanligt

Kommentera inlägget här :