tankar

publicerat i Allmänt;

mamma är ingen ålder , det är något man är . det är inget fel med att vara 17-18 år & ska bli mamma , utan kanske snarare ovanligt.men vem har sagt att man måste vara som alla andra ? jag vet många unga mammor som klarat av det galant & 30-35 åriga mammor som inte alls klarat av det lika bra.  folk verkar tro att man är "vuxen" när man fyllt 18-20år men det är väl då man får gå ut på krogen & köpa sprit ? det kallar inte jag "vuxet".

sedan säger folk att man förstör sitt liv genom att skaffa barn? menar dom då att sina föräldrar förstört sitt liv genom att skaffat dom då? det där förstår jag mig inte riktigt på. visst finns det folk som tycker att det inte skulle funka om de blev gravida i den här åldern men det är ju upp till var & en när man vill skaffa barn ? klarar man av det ? 
och jag hade turen att få ha kvar vår bebis , att få stöd från våra föräldrar. varför "mörda" bebis om man vet om att man skulle klara av det & att den skulle få det bra & ifall man vill ha barn?  då finns de ingen anledning till att  " ta bort " DET som folk kallar det. DET ? de låter som de vore nån slags sak , klädesplagg ? men tänk på att det är ett liv , ett liv som tillhör mig & kommer göra mitt liv SÅ mycket bättre.
jag är överlycklig & jag älskar dig bebis!:)

image199

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

hej bea :)jag vet inte om du kommer ihåg mig jag prata med dig förut när du spelade basket. jag känner jonna också & är super glad för att hon ska få en liten bebis och sen fick jag reda på att du också ska få en bebis, de kommer att gå superbra för er båda :) strunta i dom dumma kommentarerna det är bara att alla är så avundsjuka på er/dig. så fortsätt så här, du kommer bli en jätte bra mamma :) .
ha desåbra / cattis :)

2:a kommentar, skriven , av marielle:

så sant, så sant ! :)

3:e kommentar, skriven , av Sara!:

Gumman, dom är bara avundsjuka, vem vill inte bli mamma nu? Det vore ju fullkomligt underbart! Men sen om man tar det beslutet och blir mamma, det är en annan sak. Du är så stark som gjort det, jag stolt över dig. =)
PUSS Beis+Bebis!<3

4:e kommentar, skriven , av Emily:

Kan inte hålla me dig mer. Stå på dig :) Du & din pojkvän kommer klara er perfekt :) Följer din blogg nu, spännande ju :D Jag blir glad för din & din familjs skull :) Iiiih :D
Take care <3 Önskar er all lycka till:D

5:e kommentar, skriven , av Melinda:

man förstör inte sitt liv genom att få barn! man får något att leva för.

6:e kommentar, skriven , av Natteh:

Vilken sötis mage du hade :) Lycka till med bebisen :)

7:e kommentar, skriven , av Anonym:

" folk verkar tro att man är "vuxen" när man fyllt 18-20år men det är väl då man får gå ut på krogen & köpa sprit ? det kallar inte jag "vuxet". "
jag förstår inte riktigt vad du vill komma fram till i den här meningen :S

8:e kommentar, skriven , av Anonym:

vad roligt att det är så många som håller med :)

9:e kommentar, skriven , av linda:

jag håller med dig! och jag tror att du kommer att klara dig fint! och jag kan bara erkänna att jag är såå avundsjuk på dig (a) lycka till! (:

10:e kommentar, skriven , av Emms:

Mysig mage ! :)

Kommentera inlägget här :