30 april - valborg .

publicerat i Allmänt;
Jaha idag är det då Valborg & jag är hemma & packar inför resan imorgon, jag kanske hinner slänga in ett inlägg innan får se. Men idag så har jag vart hos doktorn fick medicin & sen så åkte jag direkt till Örebro för att hämta min syster . Wiggo var med mamma på stan så länge.
Sen så har det bara vart i fullgång jag har tagit några bilder på Wiggo som jag tänkte slänga in i kväll. OCHJA jag har världens resfeber det kan jag verkligen få be att tala om , min resväska är iallafall packad & jag är ny duschad också så nu försöker jag att varva ner lite men usch så nervös jag är!

men men, vad ska ni göra ikväll då ?


Fråga .

Lina .

Heej jag tänkte om du kanske visste svaret på min fråg a eftersom du brukar fixa håret och så :D det är så att jag färgat med "golden pralin 7.3" och nu vill jag ha ljust hår igen. Hur gör jag för att inte få det grönt eller nått :D någon sa jag först skulle bleka det, men vart får man tag i blekningsmedel, och om jag bleker ska jag ha i en blond färg efteråt? :)

Svar ; - Hejsan , jag är ju ingen expert på det här men man kan nog aldrig garantera att håret inte blir grön men jag skulle nog starta med att bleka slingor (  i mössa ) det finns ju att köpa i affären & se om slingorna blir gröna . Om inte så kan man nog bleka hela håret.  Men starta med slingor först & se !

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lina:

Tack så mycket för svaret:) nee någon garanti finns ju inte tyvärr :/ men ska testa iaf :)

2:a kommentar, skriven , av Andrea:

Ha de så trevligt i Spanien nu Bea, Skönt med sol och värme:) kram Andrea ( nu gick de o komentera;))

3:e kommentar, skriven , av Hanna:

Jag skulle vilja säga att man inte riskerar grönt hår när man bleker ner håret. Den risken kommer när man ska färga ett blekt hår med en färg som innehåller för lite röda pigment. Istället bör personen oroa sig för gula nyanser, vilket är vanligt när man bleker i ett guldigt hår.

4:e kommentar, skriven , av blabla:

håret blir grönt om man färgar från blondt till brunt, inte om man gör blonda slingor, då ska man vara rädd för att det blir gult istället.

5:e kommentar, skriven , av Anonym:

silvershampoo är ett tips då man (som de skrev ovan) kan få orange och/eller gult hår.

Kommentera inlägget här :