God kväll .

publicerat i Allmänt;

Nu så har jag köpt en sängmobil till Wiggo på Coop faktiskt :) T har åkt till en kompis & Wiggo ligger i sin säng & halv sover just nu sitter jag & väntar på att Madde & Louise ska komma & hälsa på mig vad roligt har inte träffat dom på några månader :/ Men men behöver iaf inte sitta själv ikväll det är ju alltid kul med sällskap :) Nu så ska jag göra iordning lite välling till min lilla kille & så hoppas jag att han somnar för natten snart också då får jag lite tid för mig själv också.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lovisa:

svenskar utnyttjar vällingen alldeles för mkt tycker jag, visste du att danska barn är mycket hälsosammare för dom gillar inte välling där. Är inte wiggo 4 månader snart? Då kan du börja med vanlig mat, skippa vällingen och ge honom vanlig mat till lunch och middag. (pureer eller något) Så sover han, men snälla sluta med vällingen för det är bara onödigt och inte alls lika hälsosamt för barnet som vanlig mat. Välling behövs inte, och vad jag förstår ammar du med? Då behövs det absolut inte, så tips vill du att wiggo ska må bättre och vara hälsosammare så skippa vällingen och ge honom mat! (välling= (tyvärr) lata föräldrar som bara värmer vällingen. värm puree eller något istället. du har en lite tyvärr tendens att ta allt negavitvt bea men detta var bara ett tips ingen negativ riktat mot dig.

2:a kommentar, skriven , av maria:

Skulle danska barn vara "hälsosammare" än svenska? Vilken forskning baserar du det på?
Är föräldrar lata om de värmer välling, men inte om de värmer puré?
Jag tycker att du har ett väldigt konstigt resonemang Lovisa...

Kommentera inlägget här :