God natt .

publicerat i Allmänt;
Nu så ska jag gå & lägga mig Wiggo somnade för en timme sen ungefär & jag ska passa på & sova. Sen vill jag bara säga att Wiggo är 5 månader snart & inte 4 månader . På kvällen så äter han modersmjölkersättning inte VÄLLING som jag råkade skriva han håller sig längre om han får det på kvällen därför ger jag honom det & han ska börja äta små protioner av "burkmat" . Jag behöver däremot inte något tips om vad jag ska ge Wiggo utan jag känner honom bäst eftersom jag är hans mamma & detta menar jag inget negativt men jag säger bara det .

GOD NATT .

puss&kram

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av becca:

Oh, vad gulligt! 5 månader, han är ju bara för söt.

2:a kommentar, skriven , av Lovisa:

Även fast man känner sitt barn bäst behöver det inte betyda att man vet vad som är bäst för de.(maten är ju ungefär samma för alla barn, om dom inte är allergiska mot något) Jag menade något som är bra för alla barn inte endast wiggo, ingen är proffs på att vara mamma, klart du är bästa MAMMAN för wiggo, men man kan inte veta vad som är bäst mat etc. Därför var det ett tips. Som sagt svenskar utnytjar vällingen och det är en ren lat handling att vänja barnet vid mat. Du får det att låta som om det var ett elakt tips och negativt mot dig som mamma. det handlade inte om att du visste bäst för wiggo, jag skrev generellt om barn och matvanor. Vanlig mat är bättre för ALLA barn istället för välling, inte bara wiggo. Det är mycket hälsosammare och innehåller mer näring. Men som jag skrev du gör ju vad du vill, jag bara gav ett tips på att hålla wiggo friskare och hälsosammare sen vad du gör för ditt barn är upp till dig. Ta inte bara allt negativt, som du faktiskt gör, det ser man hur du svarar på kommentaren i ditt inlägg.
(det jag ville få fram var att det kvittar om du känner honom bäst för det är inte enbart för wiggo utan det är fakta att det är bättre och hälsosammare för alla barn)

3:e kommentar, skriven , av Lovisa:

*Vänja barnet vid välling menade jag såklart, inte mat.

4:e kommentar, skriven , av syster:

lovisa: tror inte bea menade något negativt med inlägget vilket hon även skriver... men jag kan också förstå om hon tycker det är frustrerande med tips hit o dit=) men ska jag va ärligt så skulle jag ockå tagit din kommentar lite negativt, då det lät som du tyckte att bea va lat, även om jag kanske inte tror att det va din mening att göra det=) how ever vill hon ha hjälp eller råd så har hon en massa underbara människor runt om sej som hon kan rådfråga om det skulle behövas=) men strunt samma wiggo äter inte välling i varje fall o han är en glad filur vilket är huvudsaken! ha det så bra!

5:e kommentar, skriven , av Anonym:

lovisa. är du mamma eller???

för på bvc säger dom att välling är bra för barnen på kvällen. små barn som wiggo ska inte äta en massa mat än utan introduceras för det sakta precis som bea gör. man börjar med lunch i ett par månader (ja så pass länge!), sen börjar man introducera lite middag o.s.v. men välling eller gröt är super på kvällarna sen. OK om du menar att 3 årongar inte behöver välling men små barn gör det!!! enligt bvc också ja. för välling är likvärdigt med gröt. och gröt är bra på kvällen. men alla barn äter inte gröt som tex mitt barn. då är välling bäst sa dom på bvc. hon kommer få det i minst 1 år till på kvällen.

tror du dessutom inte bea får tips och så på bvc om mat?? man pratart bla om bebbens mat nr man är där. dom tipsen man får där räcker nog för bea.

Kommentera inlägget här :