Viungamammor.blogg.se

publicerat i Allmänt;
Jag gick en kommentar utav en tjej som heter Maja.

Hej hej. Jag heter Maja och är som ni kanske förstår ung mamma. Eftersom intresset, unga mammor faktiskt verkar att öka tänkte jag också passa på att öka acceptansen också. Dett kan också funka som en blogg för att läsa om andra unga mammor. Tänkte bland annat Länka till olika mammors hemmasidor. Och om någon är intresserad kan man gäss tblogga. Jag ska bland annat skriv om hur det är att vara ung mamma för dem som är intresserade. Kanske lite om mitt eget liv också. Alla unga mammor från 13-22 är välkomna att skriva sina länkar så lägger jag upp dem. Om man har lust kan man även skriva en lite om sig själv. Hoppas många unga mammor vill medverka! Kontakata mig på ViUngaMammor.Blogg.se.
Kram Maja

Så om ni är ung mamma & vill medverka eller gå in på andras unga mammors blogg så gå in på http://viungamammor.blogg.se  jag är med & jag tycker det var en skitbra idé ! :)

Så jag tänkte berätta lite hur det är att vara ung mamma . detta är för er som är intresserade. :)

Jag var 16 år en månad innan jag skulle fylla 17 år som jag fick reda på att jag var gravid. Och jag tänkte mamma nu? NEJ . Men efter all tänkande & allt grubblande så fattade vi ett beslut & woalla SE jag är ung ,lycklig, stolt mamma :) När man berättade det lite smått & gott för folk så fick jag nästan alltid fråga : Hur ska du göra med skolan? Javisst är det viktigt men jag går ju inte om för att jag inte klarat av något eller för att jag vart stökig eller något likande utan jag har en jävligt bra anledning ( enligt mig ) att gå om . Jaha då har man kommit till den ekonomiska frågan. Vi klarar oss skitbra jag trodde faktiskt att det skulle vara värre , vi är ju inga miljonärer direkt men vi klarar oss. Som ni redan vet så pluggar ju Tobbe, som får studiebidrag & jag lever på föräldrar penning får väl ca: 3200 kr i månaden + Tobbes studiebidrag ink . studielån vet inte hur mycket det blir ihop men det räcker & blir över & man kan till&med köpa sig saker till sig själv för det är nog många som tror att inte pengarna räcker till sig själv men de gör de säkert även om det inte är några större saker så kan man alltid köpa sig någon liten pryl. Och som ni vet så bor vi i en 2a: & vi får bostadsbidrag halva hyran & den andra halvan betalar mina föräldrar tur att hyran inte är så hög. Det huset som vi bor i med 2 lägenheter till ägs utav min mamma & pappa så det var dom som "fixade" den åt oss.  Aja, jag vill bara säga att mitt liv kan inte bli bättre än såhär :) Och kom ihåg ingenting är omöjligt, låt ingen bestämma något åt dig utan det är ditt val.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av en som beundrar:

mycket bra skrivet!

2:a kommentar, skriven , av Tu madre:

Åh vad skönt för er att dina föräldrar betalar halva eran hyra.
/ung ensam tvåbarnsmamma

3:e kommentar, skriven , av My:

Den frågan jag hatar mest är: "Men du missar ju så mycket- du hinner ju inte resa!".... Näsra person som säger så får jag lust att bita :P. För jag har inget intresse av att backpacka 1 år i Asien typ. Vill ut och resa 1 eller 2 veckor men det kan man ju göra med Jamilia. Och en längre resa vill jag göra när jag är 40 för få är Jamilia över 20 och så kanske jag har en 18-åring och då är ju barnen vuxna och kan vara hemma liksom.

4:e kommentar, skriven , av janzon:

jätteintressant inlägg :) brukar läsa din blogg varje dag faktiskt. den är bra:)

5:e kommentar, skriven , av Amanda :):

Jätte bra skrivet :) Jag har alltid undrat över dom här frågorna,och nu fick jag jätte bra svar.Ha det bäst.

6:e kommentar, skriven , av Vicky:

åh där måste man ju bli medlem :) är ju inte mamma än men snart så ;) Jättebra skrivet också Bea!

7:e kommentar, skriven , av N:

Va roligt att få höra lite mer om hur ni klarar det praktiskt. :) vad pluggar tobbe för något?

8:e kommentar, skriven , av Bea:

Han pluggar till beteendevetare :)

9:e kommentar, skriven , av Leas mamma Sandra:

hej! Är född 91 och är också mamma. Jag och min pojkvän fick våran lea i mars förra året, hur gammal är din? Ville bara säga att vi har också flyttat till en 2:a och vi klarar oss vi med. Vi får 4000 av våra föräldrar + bostadsbidrag och barnbidrag + föräldrapenning och så, dock försvinner ju mkt av den nu när Lea ska börja dagis, men det löser sig. :) ha det bra!

10:e kommentar, skriven , av Bea:

Hejsan! åh så mysigt ! Wiggo är 3 månader. Ja, det är ju toppen , klart det löser sig :) Ta hand om dig & familjen. :)

11:e kommentar, skriven , av Anonym:

du och tobbe skulle ju inte kunna unna er nåt om det inte vore för dina föräldrar som ger pengar till hyran. tänker bara eftersom du verkar köpa både kläder & saker hela tiden till dig å wiggo. jag kritiserar inte, jag bara undrar hur ni kan ha råd med sånt? vad ska du börja jobba med sen?
antar att dina föräldrar bara ska ge pengar till hyra sålänge du är mammaledig året ut?

12:e kommentar, skriven , av Bea:

jaså kan vi inte ? det var något nytt! om jag säger såhär dom VILL betala hyran åt oss det huset som vi bor i ÄGER dom & de tycker om att ställa upp!

13:e kommentar, skriven , av Jonna:

vad skönt bea att folk verkar ha koll på hur ni har det! ;)

14:e kommentar, skriven , av emelie:

Hejsan :) Du får gärna lägga in mig hihi. Är 19 år och min bf är 6 dec. 09

15:e kommentar, skriven , av Marie:

SMÅBARNSFÖRÄLDER? Var gärna med och tävla i min blogg om barnkläder till ett värde av 750 kr från märket maxomorra, alfons och milla m,m.. kram!!

Kommentera inlägget här :