en lång historia.

publicerat i Allmänt;

Nån ville ju veta hur det gick till från graviditeten till nu och jag tänkte berätta lite men jag kanske inte tar det just i detalj.

Jag fick reda på att jag var gravid när jag var 16år och det var inget vi hade planerat.
Det var mycket disskutioner om hur vi skulle göra, jag var mycket skeptisk till det eftersom jag gick i skolan & hade i stortsätt precis börjat gymnasiet. Men pappan till Wiggo ville ha barnet kvar , utan tvekan. Vi började prata och fattade beslutet till att behålla det , han gjorde mig så säker på orden han sa. " Jag lovar att jag alltid ska ställa upp hur det än blir " , " jag ska inte bli som min egna pappa " osv. Graviditeten gick bra lite illamående dom första veckorna men sedan gick det över. Jag gick i skolan fram till Wiggos föddes skulle till skolan samma dag som han kom , tur att vattnet gick på natten till måndagen.

30 September en helt vanlig söndags så satt jag med min familj och kollade på film. Gick och la mig ganska skapligt eftersom det var skola dagen efter. Vaknade runt 1 på natten & märkte att det var helt blött i sängen , ups! Satt mig på toan slemproppen gick, ups! Sedan gick jag & la mig igen , en timme efter så kom värkarna och de gjorde ONT så ont att jag inte kunde ligga kvar i sängen utan började vanka fram & tillbaka i korridoren hemma hos mamma & pappa. Klockan 7.30 på morgonen väckte jag Wiggospappa för att säga att det var dags att åka nu , han frågade VART SKA VI ? ja till sjukhuset kanske för att föda barn. Haha, blev ett jäkla liv. Hade pratat med barnmorskorna innan & dom sa att vi var välkomna . Tacka för det . Ja kom upp dit klockan 8 och wiggo föddes 14.24 , en underbar liten gosse på 49 cm & 2950 g . underbart ! Vi låg kvar på BB i 4 dagar & jag hade lite svårt med amningen men den kom igång till slut.


Vi kom hem & allt fungerade som det skulle vi var då en lycklig liten familj som hade fått det finaste som fanns!
Kommer så väl ihåg första promenaden vi tog med Wiggo i vagnen & vi började bråka om vem som skulle köra den, haha sjukt ! =P
Det gick bra dom första månaderna tills Wiggo blev lite mer " äldre " och mer vaken om dagarna , jag vet inte riktigt om det var därför hans pappa inte gjorde ett piss här hemma. Jag gjorde i stortsätt allt  , lagade mat , tvättade, städade , diskade , tog hand om vårat barn osv. Jag försökte prata med honom men tyckte det var som att prata med en vägg eller att det gick in i ena örat & ut igen på andra sidan. Jag orkade inte längre , jag orkade inte längre lägga ner tid & engeri på att få det att funka som vanligt igen. Jag blev arg , ledsen , sårad , besviken ... ja alla ord man kan bli på ett dåligt sätt. Jag sa åt honom att skaffa eget , så han fixade en egen lägenhet så var det meningen att vi skulle se ifall de funkade så , men ack nej det gjorde det inte & jag ville inte längre det fanns ingen kärlek för mig längre till honom så vi gjorde slut . Det här var kanske när Wiggo var 4-5 månader om jag inte minns helt fel ? men det hade vart dåligt en längre tid innan.

Jag gick vidare & jag var med Wiggo själv under tiden han träffade istortsätt honom inte alls ? Jag flyttade hem till mamma & pappa bodde där över sommarn , men hade kvar lägenheten. Tobbe träffade väl Wiggo någon gång ibland över några timmar. Kommer så väl ihåg när han ville ha Wiggo & jag åkte för att lämna honom till Tobbe sedan åkte jag tillbaka till min kompis Bella ( med max om ni vet ? ) en timme senare så fick jag ett sms om att jag skulle hämta Wiggo för att han var tvungen att ringa sin chef , jahapp in i bilen & hämta Wiggo igen då.

Någon månad gick eller två . Jag träffade en kille Anton som ni vet mycket väl om ni som följt bloggen. Vi började träffas & blev till slut tillsammans , han var helt underbar med Wiggo. Det blev som en ny pappa till Wiggo & han kallade även honom för pappa. Tobbe blev nog lite sur när han fick veta att jag träffat en ny kille & började kalla mig för Skabb, hora , äcklig osv. Vill inte ens minnas!

Efter ett helt år ledig ifrån skolan & en ett helt år som mammaledig, underbart ! Så började jag skolan igen 2 året på gymnasiet Omvårdnad på Rinmanskolan. Det gick bra & Wiggo fick en plats hos dagmamma som han började gå när han fyllde 1år. Nu har allt rullat på jättefint , jag går i skolan & har sista året kvar tar studenten i sommar & Wiggo går hos sin dagmamma & trivs jättebra. Hans pappa & jag har väl i stortsätt ingen kontakt alls. Han har honom varannan helg ,inget mer. Han vill inte ha honom mer än varannan helg jag frågar men han svarar inte . Jag har frågat flera gånger om hjälp, men ack nej. Man kan väl säga att jag har vart med Wiggo själv i stort sätt hela hans liv. Han har det bäst hos mig faktiskt ... där får han iallafall trygghet & den kärlek han behöver & att jag inte tycker att han är till besvär ( som vissa andra tycker ) .

Ja så ser det ut . Några frågor så ställ dom gärna så ska jag försöka svara . =)


07-10-01 . Wiggo , jag älskar dig mest av allt . <3




en nyfödd liten krabbat.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Helen:

Vad jobbigt de låter och måste ha varit/är..

Har en fråga, är du fortfarande tillsammans med Anton? för du har inte skrivit om honom så mycket på sistonde..



Ha de så bra ..



2:a kommentar, skriven , av Hanna:

det finns killar till allt.

det är sjukt starkt utav dig att klara med allt som händer ! stå på dig !

3:e kommentar, skriven , av Emmi:

Hoppas er det bästa..! :)

Kommentera inlägget här :