+++

publicerat i Allmänt;

Det sägs att man inte ska hänga ut personer, men jag skiter i vilket. Är fruktansvärt trött på det här nu.

Pappan har inte brytt sig om barnet på snart 6 år. Och bara för att jag nu IDAG skickade ett sms om att det vore bra att han hörde av sig någon dag innan han ska hämta honom om vilken tid istället för att skicka sms samma dag om " jag hämtar W om en timme " . Så ska han helt plötsligt ha honom varannan vecka. Han säger till W att han ska få komma till pappa i veckan & W blir överlycklig, men hör han av sig när den dagen kommer? NEJ! Vem får ta skiten? Jo jag.. Därför bad jag även att han ska prata med mig innan han säger till W att han ska dit i veckan , fråga mig först innan något sägs till W.
Fick sms om att jag bara ska anpassa mig om att han ska va där varannan vecka , för pappan har nu ett fast jobb, mat på bordet & han har även " byggt" klart W rum. Vad vill du att jag ska göra? Ge dig en medalj ? Vem har någonsin sagt " va duktig du är med Wiggo som köper saker , gör om hans rum , tar hand om honom , ger han mat , kläder , leksaker & nästan allt han vill " till mig? Ingen & jag ber inte att någon ska göra det för det är en självklarhet när man gett sig in i " föräldrar livet " . Och vadå anpassa mig? Vart har du anpassat dig dom senaste åren.


Trött på skiten nu!

Kommentera inlägget här :